Until 1935, the water of the Winge provided the power for the Holy Spirit Mill. The first mill on this site dates from 1597 and was owned by the Table of the Holy Spirit of Aarschot, an institution for the care of the poor. After that mill had its best time, it was replaced by a newer one in the second half of the 18th century. The millwork on the outside has also largely disappeared.
Bron: Lannoo
| | Publiek | Deens • Duits • Frans • Italiaans • Nederlands • Spaans
Selecteer hieronder één van de populairste activiteiten of verfijn je zoekopdracht.
Ontdek de mooiste en meest populaire routes in de buurt, zorgvuldig gebundeld in passende selecties.
Selecteer hieronder één van de populairste categorieën of laat je inspireren door onze selecties.
Ontdek de mooiste en meest populaire bezienswaardigheden in de buurt, zorgvuldig gebundeld in passende selecties.
Met RouteYou kan je eenvoudig zelf aangepaste kaarten maken. Stippel je route uit, voeg waypoints of knooppunten toe, plan bezienswaardigheden en eet- en drinkgelegenheden in en deel alles met je familie en vrienden.
Routeplanner

<iframe src="https://plugin.routeyou.com/poiviewer/free/?language=nl&params.poi.id=3851506&params.language=en" width="100%" height="600" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
© 2006-2026 RouteYou - www.routeyou.com