The Onze-Lieve-Vrouwe Cathedral (Notre-Dame) of Saint-Omer began as a modest chapel in the 7th century. Later it became a collegiate church and finally in 1561 one of the well-known cathedrals in Flanders and Artois, after the destruction of Terwaan, the only French enclave in Artois by Charles V. Since the dissolution of the Diocese of Saint-Omer in 1801, the cathedral has no longer been a bishopric. Saint-Omer has since been under the Diocese of Arras. The church houses a descent from the cross by Rubens and there is also a memorial monument to Saint Audomarus or Omer.
| | Publiek | Deens • Duits • Frans • Italiaans • Nederlands • Spaans
Adres: Saint-Omer
Statistieken
Selecteer hieronder één van de populairste activiteiten of verfijn je zoekopdracht.
Ontdek de mooiste en meest populaire routes in de buurt, zorgvuldig gebundeld in passende selecties.
Bron: Wikipedia
Auteursrechten: All rights reserved
Selecteer hieronder één van de populairste categorieën of laat je inspireren door onze selecties.
Ontdek de mooiste en meest populaire bezienswaardigheden in de buurt, zorgvuldig gebundeld in passende selecties.
Bron: Wikipedia
Auteursrechten: All rights reserved
Met RouteYou kan je eenvoudig zelf aangepaste kaarten maken. Stippel je route uit, voeg waypoints of knooppunten toe, plan bezienswaardigheden en eet- en drinkgelegenheden in en deel alles met je familie en vrienden.
Routeplanner

<iframe src="https://plugin.routeyou.com/poiviewer/free/?language=nl&params.poi.id=419834&params.language=en" width="100%" height="600" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
© 2006-2026 RouteYou - www.routeyou.com