In 1908, it was decided to construct an annex church for the St. Dominic's Church. The architect was Albert Margry, who was assisted by his partner Jos Snickers. Margry also designed the nearby rectory. Preparatory work started in January 1909, after which the first stone was laid on March 26 of that year. The church could already be consecrated on December 31, 1909. The church was officially consecrated on April 25, 1910. On November 15, 1922, the new parish of St. Joseph was established, and the church continued independently.
Bron: Wikipedia.org
Auteursrechten: Creative Commons 3.0
| | Publiek | Deens • Duits • Frans • Italiaans • Nederlands • Spaans
Selecteer hieronder één van de populairste activiteiten of verfijn je zoekopdracht.
Ontdek de mooiste en meest populaire routes in de buurt, zorgvuldig gebundeld in passende selecties.
Bron: MichielverbeekNL
Auteursrechten: Creative Commons CC BY-SA 3.0 nl
Selecteer hieronder één van de populairste categorieën of laat je inspireren door onze selecties.
Ontdek de mooiste en meest populaire bezienswaardigheden in de buurt, zorgvuldig gebundeld in passende selecties.
Bron: MichielverbeekNL
Auteursrechten: Creative Commons CC BY-SA 3.0 nl
Met RouteYou kan je eenvoudig zelf aangepaste kaarten maken. Stippel je route uit, voeg waypoints of knooppunten toe, plan bezienswaardigheden en eet- en drinkgelegenheden in en deel alles met je familie en vrienden.
Routeplanner

<iframe src="https://plugin.routeyou.com/poiviewer/free/?language=nl&params.poi.id=5636650&params.language=en" width="100%" height="600" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
© 2006-2026 RouteYou - www.routeyou.com