Auteursrechten: Creative Commons
The chapel of Our Lady of the Biest is also called the Fever Chapel because people come there to pray for a cure of fever. Maps show that there was already a chapel on that site before 1567. For three centuries, the chapel had a history of decay, (re)construction and destruction. The present chapel was built in 1893 and is probably the fourth on this site. A storm in 1983 severely damaged the chapel, but it was restored in 1987. The chapel has a two-part structure. The nave with graceful turret measures 8 by 3.5 m inside. To the east there is a small and lower, three-sided closed choir of 2 by 3 m.
Auteursrechten: Creative Commons
| | Publiek | Deens • Duits • Frans • Italiaans • Nederlands • Spaans
Adres: Bieststraat, Wevelgem
Statistieken
Selecteer hieronder één van de populairste activiteiten of verfijn je zoekopdracht.
Ontdek de mooiste en meest populaire routes in de buurt, zorgvuldig gebundeld in passende selecties.
Auteursrechten: Creative Commons
Selecteer hieronder één van de populairste categorieën of laat je inspireren door onze selecties.
Ontdek de mooiste en meest populaire bezienswaardigheden in de buurt, zorgvuldig gebundeld in passende selecties.
Auteursrechten: Creative Commons
Met RouteYou kan je eenvoudig zelf aangepaste kaarten maken. Stippel je route uit, voeg waypoints of knooppunten toe, plan bezienswaardigheden en eet- en drinkgelegenheden in en deel alles met je familie en vrienden.
Routeplanner

<iframe src="https://plugin.routeyou.com/poiviewer/free/?language=nl&params.poi.id=2507233&params.language=en" width="100%" height="600" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
© 2006-2026 RouteYou - www.routeyou.com