This site is available in your language and country. Change the language to English and the country to United States.
Cliqueu aquí per ocultar aquest missatge.

Descobreixi les rutes més belles

Descobreix

Planifiqui

Rutes en el centre d'atenció

1. ES | Ruta ciclista recreatiu
    | 26 km | CA, EN, FR

Ruta de 26 km que permet fer un suau tomb prop de Vielha per carreteres poc transitades i amb possibilitat de fer ascensions importants.

Tot i que pot fer-se en tots dos sentits, proposem el sentit contrari a les agulles del rellotge. Sortint de Vielha per la N-230 en direcció a França, trenquem a la dreta al km 3,7 a l’alçada d’Aubèrt, i remuntem la ctra. local de Vila fins a la cruïlla que porta a Arròs. Aquí, girem a l’esquerra i ens dirigim a Arròs i a la vall de Varradòs. En arribar a la pista de Varradòs, girem a l’esquerra fins trobar de nou la N-230 al Pònt d’Arròs. Seguim direcció a França i a l’alçada d’Es Bòrdes (km 12) deixem la ctra. principal i enfilem la vall del Joeu, travessant el poble. Al km 15,4 prenem la pista de l’esquerra, que s’enfila cap al bosc de Varicauba. Travessem tota la zona boscosa i iniciem el suau descens a Gausac i Vielha.

Un dels atractius de la ruta és que podem enllaçar amb 4 ascensions molt interessants: Saut deth Pish, Vilamòs, Artiga de Lin i Bassa d’Oles.

Punts d’interès

Destaquen les bones vistes que tindrem durant tot el recorregut, tant sobre el Bosc de Varicauba com sobre el massís de la Maladeta i l’Aneto. Així mateix, durant tot el recorregut, passarem per alguns dels pobles més antics i menys poblats de l’Aran. Amb les seves cases i quadres rústics, les seves taulades de pissarra, les típiques finestres “lucanas”, la font i els rentadors, que formen part de l’encant d’aquest nuclis. La vegetació és molt variada, amb avellaners, cirerers, boscos d’avet, fagedes i rouredes.

2. ES | Ruta de bicicleta de muntanya
    | 3.54 km | CA, EN, FR

La ruta ens permet una interessant visita als pobles de Salardú, Gessa i Unha, amb les seves magnífiques esglésies i cases fortificades. Un passeig per cada un d’ells, fora de la ruta, ens farà descobrir racons molt autèntics i ben conservats. A destacar també la molt àmplia oferta de restaurants i bars per a fer un curt descans al llarg de la ruta.

Les curtes rampes al llarg del recorregut fa pujar una mica la dificultat física.

Se surt de Salardú en direcció a Unha per la carretera local i es travessa el poble. A la font de la sortida d’Unha es pren la pista que surt a la dreta de pujada i ens dirigim a Gessa per la part alta. Des de la Plaça retornem a Salardú per la carretera local. A la mateixa rotonda de la comarcal C-25 prenem la pista a l’esquerra, que remunta de nou cap a Unha. La tornada cap a Salardú es fa per la mateixa ruta, travessant Unha. Hi ha l’opció de tornar des de la rotonda cap a Salardú seguint la C-25, que tot i que porta força trànsit té un bon voral i així evitem aquest tram de pista amb més pendent.

Punts d'interés
    A Unha no ens podem perdre la visita de l’església romànica de Santa Eulalia i el musèu dera Nhèu. A Salardú l’església de Sant Andreu i el PyrenMuseu.

Asfalt 50% Terra 50%

3. ES | Ruta ciclista
    | 23.1 km | CA, EN, FR

Itinerari de força dificultat per la baixada tècnica que hi ha a la meitat.

Coincideix fins al km 4 amb la ruta 6. Es surt l’església de Es Bòrdes en direcció a l’Artiga de Lin. A uns 600 m es travessa el pont del Còc i s’enfila per la pista de terra cap a l’ombrívol bosc d’avets de Sapertega. Gairebé al km 4 prenem la pista a l’esquerra i seguim la pista fins passat el km 8.

Les marques ens indiquen on prendre el sender de baixada amb fort pendent, que poc a poc es va suavitzant, i s’arriba a una pista gairebé abandonada i que enllaça de nou amb l’itinerari 6 al km 11,3. Seguim el descens per la pista fins a Pònt d’Arrós i remuntem a la dreta pel Camin Reiau fins a Es Bòrdes.

Punts d'interés
    Destaca l’ambient salvatge i poc transitat de la ruta, que fa que ens arribem a sentir plenament en mig de la natura. Atenció al punt més alt, on cal arribar fins a la cruïlla del sender de descens. En cas de dubte pot ser interessant consultar el track del GPS.

El descens és molt atractiu si ens agraden els trams tècnics i ràpids.

Asfalt: 4%, Terra 87%, Sender 2%

4. GB | Ruta de motocicleta
    | 155 km | CA, EN, NL, FR, DE, IT, ES

El mur d’Adriana era el mur que formava la frontera de l’Imperi Romà a Gran Bretanya. Actualment, només queden algunes restes d’aquella imponent muralla i dels seus forts, que es visitaran durant aquest viatge en moto. El recorregut va des de l'Arbeia més oriental, als escuts del sud actuals, fins a la fortalesa més occidental, Maia, a la ciutat de Bowness-on-Solway, i passa entre capgrossos passats com Vindolanda, Vindobala, Birdoswald, ... i tot un seguit de gemmes. qui farà que això sigui un passeig inoblidable!

5. AD | Ruta per caminar recreatiu
    | 7.66 km | CA, EN, NL

Andorra La Vella és la capital de l’estat de muntanya d’Andorra i es troba a uns 200 quilòmetres al nord de Barcelona. La ciutat s'estén com una cinta allargada a la vall de Valira entre muntanyes de més de 2.000 metres d'altura. Per tant, la visió que es té des de tots els llocs de la ciutat és fenomenal i això fa que un passeig per la ciutat sigui tan especial. A més de tota aquesta bellesa natural, Andorra La Vella també té molt a oferir a nivell cultural, amb atractius com l’Església de Sant Esteve, el Parc Central, el pont d’Engordany, ... i una dotzena d’altres llocs d'interès que us asseguraran un viatge. a aquesta ciutat única, definitivament val la pena!