This site is available in your language and country. Change the language to English and the country to United States.
Cliqueu aquí per ocultar aquest missatge.

Descobreixi les rutes més belles

Descobreix

Planifiqui

Rutes en el centre d'atenció

1. ES | Ruta de bicicleta de muntanya
    | 15.9 km | CA, EN, FR

Itinerari de força dificultat per la baixada tècnica que hi ha a la meitat.

Coincideix fins al km 4 amb la ruta 6. Es surt l’església de Es Bòrdes en direcció a l’Artiga de Lin. A uns 600 m es travessa el pont del Còc i s’enfila per la pista de terra cap a l’ombrívol bosc d’avets de Sapertega. Gairebé al km 4 prenem la pista a l’esquerra i seguim la pista fins passat el km 8.

Les marques ens indiquen on prendre el sender de baixada amb fort pendent, que poc a poc es va suavitzant, i s’arriba a una pista gairebé abandonada i que enllaça de nou amb l’itinerari 6 al km 11,3. Seguim el descens per la pista fins a Pònt d’Arrós i remuntem a la dreta pel Camin Reiau fins a Es Bòrdes.

Punts d'interés
    Destaca l’ambient salvatge i poc transitat de la ruta, que fa que ens arribem a sentir plenament en mig de la natura. Atenció al punt més alt, on cal arribar fins a la cruïlla del sender de descens. En cas de dubte pot ser interessant consultar el track del GPS.

El descens és molt atractiu si ens agraden els trams tècnics i ràpids.

Asfalt: 4%, Terra 87%, Sender 2%

2. ES | Ruta de bicicleta de muntanya
    | 3.54 km | CA, EN, FR

La ruta ens permet una interessant visita als pobles de Salardú, Gessa i Unha, amb les seves magnífiques esglésies i cases fortificades. Un passeig per cada un d’ells, fora de la ruta, ens farà descobrir racons molt autèntics i ben conservats. A destacar també la molt àmplia oferta de restaurants i bars per a fer un curt descans al llarg de la ruta.

Les curtes rampes al llarg del recorregut fa pujar una mica la dificultat física.

Se surt de Salardú en direcció a Unha per la carretera local i es travessa el poble. A la font de la sortida d’Unha es pren la pista que surt a la dreta de pujada i ens dirigim a Gessa per la part alta. Des de la Plaça retornem a Salardú per la carretera local. A la mateixa rotonda de la comarcal C-25 prenem la pista a l’esquerra, que remunta de nou cap a Unha. La tornada cap a Salardú es fa per la mateixa ruta, travessant Unha. Hi ha l’opció de tornar des de la rotonda cap a Salardú seguint la C-25, que tot i que porta força trànsit té un bon voral i així evitem aquest tram de pista amb més pendent.

Punts d'interés
    A Unha no ens podem perdre la visita de l’església romànica de Santa Eulalia i el musèu dera Nhèu. A Salardú l’església de Sant Andreu i el PyrenMuseu.

Asfalt 50% Terra 50%

3. ES | Ruta de bicicleta de muntanya
    | 19.5 km | CA, EN, FR

Itinerari difícil físicament i amb un sol tram tècnic a la zona de Mina Victòria que caldrà poster fer alguns metres a peu. Coincideix fins una mica més enllà de la Bassa d’Arres amb l’itinerari 22.

El punt de sortida de l’itinerari es troba al costat de l’oficina de turisme de Bossòst, al costat mateix del riu Garona. Es creua el riu Garona i es pren la pista asfaltada en direcció a Arres. En 1,5 km es pren la pista ja de terra de Margalida i remuntem tota la vall fins arribar a les Mines d’aquest nom. Continuem per la pista i ja de baixada arribarem a la bassa d’Arres. D’aquí seguirem les indicacions de l’itinerari de visita de Mina Victòria fins arribar a la sala de Màquines. Passada la mina prenem el sender que passa per les cases grans en runes i s’inicia un descens tècnic d’uns 100 m de desnivell. Finalment s’arriba a una pista que ens porta en uns 300 m a la pista asfaltada, que prendrem a la dreta i baixarem ràpidament fins al punt de sortida a Bossòst.

Punts d'interés
    Molt recomanable visitar la mina Victòria a l’estiu i conèixer l’important patrimoni miner existent a l’Aran.

Asfalt: 18%, Terra 60%, Sender 21%

4. ES | Ruta de bicicleta de muntanya
    | 18.4 km | CA, EN, FR

Itinerari dur físicament, ja que en pocs kilòmetres es guanyen 600 m de desnivell per camins estrets i pista amb rampes amb algun tram que potser haurem de fer a peu.

Es surt de Salardú i es pren la pista que remunta cap a Aiguamòg, al km 1,4 es deixa la pista asfaltada i es fa el curt descens fins al camí que ve de Tredòs, ara el terreny ja és més irregular i pendent. Deixem la cruïlla a l’esquerra, que ens portaria al nucli de Baqueira 1500, i seguim fins al km 4,7 on prenem a l’esquerra la pista que creua el riu i remunta fins la carretera del Port. La creuem i seguim la cabanera molt dreta fins a Tanau. Per enllaçar amb la pista que puja a la cota 1800 seguirem un centenar de metres per la carretera de Beret. En aquest tram ens trobarem les rampes més dures del recorregut. L’accés a Orri ja es fa planejant i per la carretera arribarem a naixement de la Garona, on comença el camí que ens portarà per una impressionant baixada fins a Bagergue i Unha. Finalment accedirem per la carretera local fins a Salardú.

Punts d'interés
    És molt aconsellable la visita als paratges naturals d’Orri i Beret des d’una perspectiva diferent a la que tenim a l’hivern. Les vistes sobre la vall de la Garona amb les Maladetes com a teló de fons són impressionants.

Asfalt: 22%, Terra 52%, Sender 26%

5. ES | Ruta de bicicleta de muntanya
    | 43.5 km | CA, EN, FR

Es tracta d’una de les rutes més completes senyalitzades al Centre BTT dera Val d’Aran.

La pujada a les Bordes de Salient es fa per la pista més llarga de l’Aran, amb unes vistes sobre la Maladeta impressionants. Fins al km 4,8 coincideix amb la ruta 11, on continuem per la pista del Salient fins al final, gairebé 20 km i 1000 metres de desnivell. La baixada des de la cabana del Coret del Mont, on acaba la pista, fins retrobar de nou la pista de terra, és força tècnica i requereix una gran dosi d’orientació.

Tot i la senyalització existent, es recomana portar el track de GPS actualitzat ja que hi ha un tram on creuem una àmplia zona de pastures d’alta muntanya que de vegades i amb condicions de visibilitat reduïda, pot portar-nos problemes d’orientació. Un cop retrobem la pista de terra la seguim de baixada fins al poble de Mont. Des d’aquí el camí cap a Vielha coincideix amb la ruta 11, fins a la carretera N-230 i remunta per l’obaga fins al poble de Gausac i Vielha. La baixada és molt tècnica i ens farà baixar de la bicicleta en algun tram.

Punts d'interés
    A la zona alta de la vall de Salient la pista planeja i en dies amb bona visibilitat les vistes sobre la part central de l’Aran i les Maladetes se’ns quedaran gravades a la memòria.