The villages Erligheim and Bönnigheim were donated to Lorsch Abbey in 793. In 1574, Erligheim was broken per Ganerbschaft into quarters that eventually came into the possession of the Elector of Mainz. Erligheim became a possession of the Duchy of Württemberg in 1785 and was assigned to Oberamt Bönnigheim. The village was transferred in 1808 to Oberamt Besigheim, where in 1822 it became an independent municipality. When Oberamt Besigheim was dissolved in 1938, it was replaced with the newly-organized Landkreis Ludwigsburg, to which Erligheim was assigned.
Bron: Wikipedia.org
Auteursrechten: Creative Commons 3.0
| | Publiek | Deens • Duits • Frans • Italiaans • Nederlands • Spaans
Adres: Erligheim, Ludwigsburg, Duitsland
Statistieken
Selecteer hieronder één van de populairste activiteiten of verfijn je zoekopdracht.
Ontdek de mooiste en meest populaire routes in de buurt, zorgvuldig gebundeld in passende selecties.
Bron: Lawrider
Auteursrechten: Creative Commons CC BY-SA 2.5
Selecteer hieronder één van de populairste categorieën of laat je inspireren door onze selecties.
Ontdek de mooiste en meest populaire bezienswaardigheden in de buurt, zorgvuldig gebundeld in passende selecties.
Bron: Lawrider
Auteursrechten: Creative Commons CC BY-SA 2.5
Met RouteYou kan je eenvoudig zelf aangepaste kaarten maken. Stippel je route uit, voeg waypoints of knooppunten toe, plan bezienswaardigheden en eet- en drinkgelegenheden in en deel alles met je familie en vrienden.
Routeplanner

<iframe src="https://plugin.routeyou.com/poiviewer/free/?language=nl&params.poi.id=1391529&params.language=en" width="100%" height="600" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
© 2006-2026 RouteYou - www.routeyou.com