St. Bridget's Kirk is a ruined church on the outskirts of Dalgety Bay, Fife, Scotland. It is a shell of a medieval church, dating back at least as far as 1178, and was altered in the 17th century for Protestant worship. It has been a ruin since the 19th century.
The church was part of the old village of Dalgety, and the ruins are the only surviving feature of it. It was in existence by at least 11 March 1178 when Pope Alexander III issued a papal bull, calling for the founding of the "Church at Dalgetty with its appurtenances". The church was later appropriated by the nearby Inchcolm Abbey, and in 1244 it was consecrated by David de Bernham, Bishop of St. Andrews.
Bron: Wikipedia.org
Auteursrechten: Creative Commons 3.0
| | Publiek | Deens • Duits • Frans • Italiaans • Nederlands • Spaans
Adres: Fife, Verenigd Koninkrijk
Statistieken
Selecteer hieronder één van de populairste activiteiten of verfijn je zoekopdracht.
Ontdek de mooiste en meest populaire routes in de buurt, zorgvuldig gebundeld in passende selecties.
Bron: Otter
Auteursrechten: Creative Commons CC BY-SA 3.0
Selecteer hieronder één van de populairste categorieën of laat je inspireren door onze selecties.
Ontdek de mooiste en meest populaire bezienswaardigheden in de buurt, zorgvuldig gebundeld in passende selecties.
Bron: Otter
Auteursrechten: Creative Commons CC BY-SA 3.0
Met RouteYou kan je eenvoudig zelf aangepaste kaarten maken. Stippel je route uit, voeg waypoints of knooppunten toe, plan bezienswaardigheden en eet- en drinkgelegenheden in en deel alles met je familie en vrienden.
Routeplanner

<iframe src="https://plugin.routeyou.com/poiviewer/free/?language=nl&params.poi.id=1512399&params.language=en" width="100%" height="600" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
© 2006-2026 RouteYou - www.routeyou.com