The castle of Leignon, also known as the Château des milles fenêtres, is a castle in Leignon, part of Ciney in the province of Namur. It dates in its present form from the late nineteenth century. The domain, the castle and 400 hectares, originally from the Abbey of Stavelot, were bought by the diplomat Isidore Eggermont in 1890. The castle was built in an eclectic style by the Belgian architect Auguste Van Assche. Brabant neo-Gothic dominates the façade. Inside the building there are rooms in Napoleon III style, others in neo-Gothic style, yet another rooms in Art Nouveau and Art Deco.
Bron: Wikipedia.org
Auteursrechten: Creative Commons 3.0
| | Publiek | Deens • Duits • Frans • Italiaans • Nederlands • Spaans
Selecteer hieronder één van de populairste activiteiten of verfijn je zoekopdracht.
Ontdek de mooiste en meest populaire routes in de buurt, zorgvuldig gebundeld in passende selecties.
Bron: Alexis Eggermont
Auteursrechten: Creative Commons CC BY-SA 3.0
Selecteer hieronder één van de populairste categorieën of laat je inspireren door onze selecties.
Ontdek de mooiste en meest populaire bezienswaardigheden in de buurt, zorgvuldig gebundeld in passende selecties.
Bron: Alexis Eggermont
Auteursrechten: Creative Commons CC BY-SA 3.0
Met RouteYou kan je eenvoudig zelf aangepaste kaarten maken. Stippel je route uit, voeg waypoints of knooppunten toe, plan bezienswaardigheden en eet- en drinkgelegenheden in en deel alles met je familie en vrienden.
Routeplanner

<iframe src="https://plugin.routeyou.com/poiviewer/free/?language=nl&params.poi.id=7578413&params.language=en" width="100%" height="600" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
© 2006-2026 RouteYou - www.routeyou.com