Bron: Vlaamse Gemeenschap, 01-10-1998, ©Vlaamse Gemeenschap
Auteursrechten: All rights reserved
So-called Hof d'Intere, after Ambrosius de Dynter who received Wechelderzande as a fief in 1444, see municipal introduction. The current appearance dates back to 1649 when the 16th-century castle was rebuilt by Johan de Proost, then lord of Wechelderzande; in 1686 it became the property of the parish priest of Wechelderzande; Repairs were carried out on several occasions, including a design by J. Van Gastel from 1867, until 1964 in use as a presbytery; since 1977 it has been the town hall and since the merger with Lille it has been used as a municipal centre with a library and park.
Bron: Kennes, Hilde (2001)
Auteursrechten: All rights reserved
| | Publiek | Deens • Duits • Frans • Italiaans • Nederlands • Spaans
Adres: Pastorijstraat 2, Lille, België
Statistieken
Selecteer hieronder één van de populairste activiteiten of verfijn je zoekopdracht.
Ontdek de mooiste en meest populaire routes in de buurt, zorgvuldig gebundeld in passende selecties.
Bron: Vlaamse Gemeenschap, 01-10-1998, ©Vlaamse Gemeenschap
Auteursrechten: All rights reserved
Selecteer hieronder één van de populairste categorieën of laat je inspireren door onze selecties.
Ontdek de mooiste en meest populaire bezienswaardigheden in de buurt, zorgvuldig gebundeld in passende selecties.
Bron: Vlaamse Gemeenschap, 01-10-1998, ©Vlaamse Gemeenschap
Auteursrechten: All rights reserved
Met RouteYou kan je eenvoudig zelf aangepaste kaarten maken. Stippel je route uit, voeg waypoints of knooppunten toe, plan bezienswaardigheden en eet- en drinkgelegenheden in en deel alles met je familie en vrienden.
Routeplanner

<iframe src="https://plugin.routeyou.com/poiviewer/free/?language=nl&params.poi.id=3195594&params.language=en" width="100%" height="600" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
© 2006-2026 RouteYou - www.routeyou.com