On the village square, you see the historic farm Het hof van Rollegem. Its history dates back to the 13th century, but the current buildings are much younger. The gatehouse is from 1735.
The coat of arms of Engelbert-Frederik M.J. d’Ennetières is placed above the entrance of the gatehouse. He was the owner of the farm and the lordship, allowing him to call himself "Lord of Rollegem." The stone dates back to 1735. The impressive barn was built in 1835. The farm is now a protected monument.
The path from the Hof van Rollegem to 'Het Platske' was called Ketsenweg.
| | Publiek | Deens • Duits • Frans • Italiaans • Nederlands • Spaans
Adres: Rollegem
Statistieken
Selecteer hieronder één van de populairste activiteiten of verfijn je zoekopdracht.
Ontdek de mooiste en meest populaire routes in de buurt, zorgvuldig gebundeld in passende selecties.
Selecteer hieronder één van de populairste categorieën of laat je inspireren door onze selecties.
Ontdek de mooiste en meest populaire bezienswaardigheden in de buurt, zorgvuldig gebundeld in passende selecties.
Met RouteYou kan je eenvoudig zelf aangepaste kaarten maken. Stippel je route uit, voeg waypoints of knooppunten toe, plan bezienswaardigheden en eet- en drinkgelegenheden in en deel alles met je familie en vrienden.
Routeplanner

<iframe src="https://plugin.routeyou.com/poiviewer/free/?language=nl&params.poi.id=2304789&params.language=en" width="100%" height="600" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
© 2006-2026 RouteYou - www.routeyou.com